WordPress

WordPress SalesForce integratie mogelijkheden

In dit artikel zal ik drie mogelijkheden voor SalesForce integratie met WordPress uitleggen. Er zijn allerlei mogelijkheden om SalesForce te koppelen met WordPress en de gemakkelijkste is een web-to-lead functie.

SalesForce Web to Lead

Zoals ik al schreef is de gemakkelijkste mogelijkheid binnen SalesForce een “Web to Lead”-functie te gebruiken. Door middel van een setup-wizard maak je daarmee een formulier. Dat formulier kan je embedden met de gegenereerde HTML code op de website. Je hebt dan een formulier dat de informatie als een nieuw record in het Lead-object indient.

De voordelen hiervan zijn:

  • Gratis te gebruiken.
  • Eenvoudige wizard om een formulier te maken.
  • Zeer geschikt voor het vastleggen van leads/gegevens van een “Contact” formulier op een website.

Er zijn ook nadelen.

  • Beperkt tot het aanmaken van Lead records.
  • Alleen velden die beschikbaar zijn in het Lead-object kunnen worden gebruikt op het webformulier.
  • De door Salesforce gegenereerde HTML-code kan extra styling vereisen.

Een andere manier is om SalesForce te koppelen met WordPress via een toevoeging aan WordPress te installeren (add-on software).

SalesForce add-on software koppeling

Er zijn diverse softwarepakketten waarbij een formulier direct verstuurd kan worden naar SalesForce.

De voordelen daarvan zijn dat WordPress formulierbouwer tools goed werken met WordPress thema’s. Ook zijn er lage licentiekosten, rond de €50 á €200 per jaar voor de software, afhankelijk van gekozen software. De inspanning is “middelgroot” voor de gekozen uitvoering.

Een andere uitgebreide manier voor een koppeling te maken is om zogenaamde middleware te gebruiken. Dat is software dat een brug slaat tussen WordPress en SalesForce. Daarbij is binnen de website geen extra software nodig maar er is wel een abonnement op de software nodig en een integratie moet tot stand komen.

SalesForce middleware oplossing

De integratie gaat als volgt.

Stap 1: Verifieer Salesforce + WordPress.

Stap 2: Kies een van de apps als trigger, die het startschot geeft voor uw automatisering.

Stap 3: Kies een resulterende actie uit de andere app.

Stap 4: Selecteer de gegevens die u van de ene naar de andere app wilt verzenden.

De mogelijkheden daarmee zijn uitgebreid, er zijn allerlei triggers in te stellen die weer acties tot gevolg hebben.

De volgende triggers zijn mogelijk met de middleware oplossing:

Salesforce Nieuw Uitgaand Bericht
Triggers wanneer een nieuw uitgaand bericht wordt ontvangen in Salesforce.

Salesforce bijgewerkt veld op record
Triggers wanneer een veld van uw keuze (d.w.z. e-mailadres, status) wordt geüpdatet op elk record van een gespecificeerd Salesforce-object (d.w.z. Contact, Lead, Opportunity, enz.).

WordPress Nieuw Commentaar
Triggers wanneer een nieuw commentaar wordt toegevoegd.

WordPress Nieuw bericht
Triggers wanneer een nieuwe post wordt aangemaakt.

WordPress Nieuwe gebruiker
Triggers wanneer een nieuwe gebruiker wordt aangemaakt.

Salesforce Nieuw record
Triggers wanneer een record van het opgegeven Salesforce-object (d.w.z. Contact, Lead, Opportunity, etc.) wordt aangemaakt.

Salesforce bijgewerkt record
Triggers wanneer een record van het opgegeven Salesforce-object (d.w.z. Contact, Lead, Opportunity, enz.) wordt geüpdatet.

WordPress Nieuwe Media
Triggers wanneer een nieuw medium wordt geüpload.

WordPress Bijgewerkt bericht
Triggers wanneer een bericht wordt geüpdatet.

Onderstaande acties zijn mogelijk:

WordPress Upload Media
Upload een nieuw mediabestand, dat kan worden gebruikt als featured media.

WordPress Update Post
Update een bericht.

WordPress Vindt post
Vindt een post.

Salesforce Voegt Lead toe aan Campagne
Voegt een bestaande lead toe aan een bestaande campagne.

Salesforce Maakt een record aan
Creëert een nieuw record van een gespecificeerd Salesforce-object (d.w.z. Contact, Lead, Opportunity, etc.).

Salesforce Vindt een record
Vindt een record van een gespecificeerd Salesforce-object aan de hand van een veld en waarde die u kiest.

Salesforce Vindt een record op basis van een zoekopdracht
Vindt een record van een Salesforce-object met behulp van een Salesforce Object Query (SOQL) WHERE-clausule.

WordPress Post maken
Maakt een nieuwe post.

WordPress Gebruiker aanmaken
Creëert een nieuwe gebruiker.

Salesforce Voegt Contact toe aan Campagne
Voegt een bestaand contact toe aan een bestaande campagne.

Salesforce maakt een bijlage aan
Maakt een nieuwe bevestiging (max 25MB).

Salesforce Update Record
Update van een bestaand record voor een gespecificeerd Salesforce-object (bijv. Contact, Lead, Opportunity, etc.).

Salesforce vindt record(en)
Vindt een record van een gespecificeerd Salesforce-object aan de hand van een veld en waarde die u kiest (met line-item-ondersteuning).

Salesforce Zoek of maak een opname
Zoek een record. Maak eventueel een record aan als het niet wordt gevonden.

 

Share
Published by
Damiaan van Vliet

Recent Posts

Wat is er nieuw in WordPress 6.4?

WordPress 6.4, dat op 7 november wordt uitgebracht, belooft functies die het bouwen van uw…

1 jaar ago

Wix website omzetten naar WordPress

Ook het omzetten van een Wix website naar WordPress is door mij mogelijk. Ik heb…

1 jaar ago

Goede software voor het maken van een website

WordPress is populaire software voor het maken van websites en dat is niet voor niets.…

2 jaar ago

Website Handig! App

Handig! is dé oplossing voor bedrijven die op zoek zijn naar een simpele manier om…

2 jaar ago

Wat de beste manier is om bij Google bovenaan te komen met een website

Als je een website hebt, wil je waarschijnlijk dat deze goed gevonden wordt in zoekmachines…

2 jaar ago

Website Global Goals Oss

De oude website van Global Goals Oss was aan vernieuwing toe, deze bevatte ook technische…

2 jaar ago